Την αντίθεσή του στις συγχωνεύσεις των μειονοτικών δημοτικών σχολείων της Θράκης εκφράζει ο Σύλλογος Δασκάλων Αποφοίτων Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, με την ακόλουθη επιστολή προς την υπουργό Παιδείας:
Το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων Αποφοίτων Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, κατόπιν ομόφωνης απόφασής του επιθυμεί δια της παρούσας να σας γνωστοποιήσει ότι αντιτίθεται σφόδρα στις συγχωνεύσεις των μειονοτικών δημοτικών σχολείων και ειδικότερα για τα σχολεία που βρίσκονται στον ορεινό όγκο των νομών Ροδόπης, Ξάνθης και Έβρου.
Αυτές οι αποφάσεις συγχωνεύσεων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στις 31-08-2015,δεν ακολούθησαν σε καμία περίπτωση την τυπική διαδικασία και έλαβαν χώρα χωρίς την παραμικρή διαβούλευση και τον αναγκαίο θεσμικό διάλογο. Ειδικότερα, δεν υπήρξαν σχετικές εισηγήσεις από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης ούτε κάποια ενημέρωση προς τις σχολικές εφορείες, αλλά και καμία γνωμοδότηση αυτών. Με λίγα λόγια, οι συγχωνεύσεις αυτές αποφασίστηκαν κυριολεκτικά στα τυφλά, με μοναδικό κριτήριο την περικοπή πόρων, ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητάς μας. Ως εκ του γεγονότος τούτου, οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι οι αποφάσεις αυτές, οι οποίες εξ αντικειμένου καθίστανται ελεγκτέες ως προς την τυπική και ουσιαστική τους νομιμότητα, έχουν δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στην σχολική κοινότητα, προκαλώντας την κάθετη αντίθεση του συλλόγου μας, των γονέων αλλά και της τοπικής κοινωνίας.
Είναι πραγματικά αδιανόητο πριν ανοίξουν τα σχολεία για το νέο σχολικό έτος, να επικρατεί για μια ακόμη φορά αναστάτωση και αποδιοργάνωση. Αυτού του είδους οι αποφάσεις έχουν άμεση επίπτωση τόσο στη λειτουργία των μειονοτικών σχολείων -με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές- όσο και στην υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αν μη τι άλλο δικαιούνται να γνωρίζουν σε ποιο σχολείο πρόκειται να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο. Και ναι μεν τα τελευταία πέντε χρόνια ανεστάλη η λειτουργία και αποφασίσθηκε η συγχώνευση πολλών μειονοτικών δημοτικών σχολείων με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση της παιδαγωγικής λειτουργίας και της ποιότητας εκπαίδευσης των μειονοτικών σχολείων, πλην όμως και ως εκ του αποτελέσματος, οι συγχωνεύσεις αυτές φαίνεται να αποσκοπούν καθαρά στη συρρίκνωση των μειονοτικών δημοτικών σχολείων και επομένως στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και εντεύθεν στην υποβάθμιση των δύο προγραμμάτων (μειονοτικό και ελληνόγλωσσο), χωρίς να επιφέρουν τελικώς κανένα όφελος. Τούτο δε καθίσταται προφανές εν όψει του γεγονότος ότι υφιστάμενα διθέσια σχολεία συγχωνεύτηκαν με άλλα διθέσια και εν τέλει τα περισσότερα από τα νέα σχολεία που ιδρύθηκαν παρέμειναν διθέσια! Εξ αυτού του λόγου και μόνον γεννάται το εύλογο ερώτημα για ποιο λόγο έγιναν οι συγχωνεύσεις αφ’ ης στιγμής δεν ιδρύθηκαν τουλάχιστον 6/θέσια σχολεία.
Συνεπεία των ανωτέρω, εξάγεται εξ αντικειμένου το συμπέρασμα ότι κακώς πραγματοποιήθηκαν οι συγχωνεύσεις και κακώς ανεστάλη η λειτουργία των σχολικών μονάδων, με δεδομένο ότι σε περίπτωση μη ίδρυσης 6/θέσιων σχολείων δεν μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης του μειονοτικού δημοτικού σχολείου, καθώς δεν νοείται αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου η κατά κυριολεξία απλή μεταφορά μαθητών από ένα διθέσιο σχολείο σε ένα άλλο διθέσιο σχολείο.
Εν όψει των ανωτέρω, καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠοΠαιΘ να προχωρήσει σε συνολική επανεκτίμηση και εντεύθεν ανάκληση όλων των συγχωνεύσεων που πραγματοποιήθηκαν με την πρόσφατη απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης της 31ης-08-2015, δυνάμει της οποίας τέθηκαν σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας οκτώ μειονοτικά δημοτικά σχολεία.