Φιλόδοξα σχέδια ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την αξιοποίηση του ακίνητου στο οποίο βρίσκεται η τεχνική επισκευαστική βάση της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά προωθεί η ΣταΣυ.
Πρόκειται για ακίνητο με συνολική έκταση 33 στρεμμάτων που περικλείεται από τις οδούς Κόνωνος, Αλιπέδου και ακτή Καλλιμασιώτη και στο οποίο στεγάζεται και ο σταθμός Πειραιά της γραμμής 1 του μετρό. Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, το έργο θα υλοποιηθεί με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και θα προβλέπει εκτός από την αναβάθμιση της επισκευαστικής βάσης του μετρό και την εμπορική αξιοποίηση των εγκαταστάσεων εντός της έκτασης, η οποία ανήκει στη ΣταΣυ. Κατά τις ίδιες πηγές, το σχέδιο αξιοποίησης έχει εγκριθεί τόσο από το υπουργείο Υποδομών, όσο και από το υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο έχει την αρμοδιότητα για την υλοποίηση έργων Σ.Δ.Ι.Τ.
Η ιδέα για την αξιοποίηση του ακινήτου στο οποίο βρίσκεται η τεχνική επισκευαστική βάση του μετρό δεν είναι καινούργια. Έχει δρομολογηθεί εδώ και αρκετά έτη και μάλιστα στο παρελθόν έχει εκπονηθεί μελέτη για λογαριασμό της ΣταΣυ για τις προδιαγραφές του έργου, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 115 εκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, τα σχέδια που επεξεργάζονται το τελευταίο διάστημα η ΣταΣυ και το υπουργείο Υποδομών είναι πολύ πιο φιλόδοξα από τα προηγούμενα, δεδομένου ότι εξετάζονται εκτεταμένες παρεμβάσεις για την κατασκευή εμπορικών χώρων και γραφείων, αλλά και για την αξιοποίηση του τετραώροφου νεοκλασικού μεγάρου των Η.Σ.Α.Π. στην πλατεία Οδησσού. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπό εξέταση είναι το ενδεχόμενο να ανεγερθούν νέοι όροφοι πάνω από τις εγκαταστάσεις της ΣταΣυ, οι οποίοι θα διατεθούν για εμπορικές χρήσεις (καταστήματα και γραφεία). Στο σχέδιο αξιοποίησης είναι πιθανό να ενταχθεί και το παλιό αμαξοστάσιο των Η.Σ.Α.Π. επί των οδών Κόνωνος, Αλιπέδου και Φωκίωνος, το οποίο προοριζόταν μέχρι πριν από λίγους μήνες για τη στέγαση κλειστής αγοράς τροφίμων, της λεγόμενης «Ιπποδάμειας αγοράς».
Για να προχωρήσει το έργο, το οποίο αναμένεται να εγκριθεί το επόμενο διάστημα από τη διυπουργική επιτροπή Σ.Δ.Ι.Τ., θα πρέπει να επικαιροποιηθούν οι υπάρχουσες μελέτες, ενώ δεν αποκλείεται να διεξαχθεί και αρχιτεκτονικός διαγωνισμός.
πηγή: economistas