Περισσότερα από εκατό λεωφορεία των Κ.Τ.Ε.Λ. θα κυκλοφορούν από σήμερα Δευτέρα στους δρόμους της Αθήνας, ενώ μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα προστεθούν στο δυναμικό του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών και άλλα εκατό λεωφορεία, ώστε να ενισχυθεί το επίπεδο της εξυπηρέτησης στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Στην πλειονότητα τους τα συγκεκριμένα λεωφορεία δρομολογούνται σε περιφερειακές γραμμές (βόρειας, νότιας, ανατολικής και δυτικής Αττικής) ώστε να ενισχυθούν τα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας με τα λεωφορεία των ΟΣυ, που αντικαθίσταται από τα Κ.Τ.Ε.Λ. Η σύμπραξη με τα Κ.Τ.Ε.Λ. κρίθηκε απαραίτητη και αποτελεσματική, καθώς με αυτήν εντάσσονται συνολικά διακόσια οχήματα και 550 επιπλέον οδηγοί σε ημερήσια βάση στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας Ο.Α.Σ.Α.
Οι γραμμές που θα εκτελούν συγκοινωνιακό έργο συνολικά και τα διακόσια λεωφορεία των Κ.Τ.Ε.Λ. είναι:
- Γραμμές περιοχής βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο Άγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες
- Γραμμές περιοχής δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα
- Γραμμές περιοχής ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείου με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα
- Γραμμές περιοχής νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν το σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.
Από τα διακόσια λεωφορεία των Κ.Τ.Ε.Λ., τα 164 είναι κανονικά (δώδεκα μέτρων), τα τριάντα αρθρωτά (δεκαοκτώ μέτρων) και τα έξι μικρολεωφορεία (οκτώ μέτρων). Το έργο που ανατίθεται στα Κ.Τ.Ε.Λ. αντιστοιχεί ετησίως σε 17,1 εκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα, που αναλογεί στο 19,97% του οδικού συγκοινωνιακού έργου. Το κόμιστρο παραμένει ίδιο (είχε μειωθεί κατά την έναρξη της πανδημίας), ενώ όλα τα έσοδα από τα εισιτήρια είναι του Ο.Α.Σ.Α. Η προσωρινή εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου για δύο χρόνια, εξυπηρετεί σκοπούς δημοσίου συμφέροντος για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού.
Μέσα στο επόμενο τρίμηνο αναμένεται να έχουν φτάσει στην Αθήνα και άλλα τριακόσια λεωφορεία ηλικίας ως δέκα ετών, τα οποία θα προμηθευτεί ο Ο.Α.Σ.Α. με τη μέθοδο leasing και για τη συνέχεια έχει προγραμματιστεί η προκήρυξη διαγωνισμού για την αγορά νέων λεωφορείων. Πρόκειται για ηλεκτροκίνητα, C.N.G. (με φυσικό αέριο) και υβριδικά λεωφορεία, με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Δοκιμαστικά κυκλοφορούν μοντέλα ηλεκτροκίνητων στο κέντρο της πόλης.