Αδελφοί
Ως βλέπετε, αλλάξαμε την αρίθμηση των επιστολών μας και από την ρωμαϊκή τοιαύτη προσήλθαμε στην ελληνική*, ίνα μη χαρακτηρισθώμεν ανθέλληνες και φιλορωμαίοι (τουτέστιν φιλοαμερικανοί κατ’ αντιστοιχίαν με το σήμερα, για τους μη ανιστόρητους ή έστω τους υποψιασμένους).
Κάλλιο αργά παρά ποτέ ή κάλλιο αυγά παρά πατέ, που λέει κι ο Δημήτρης (φοβερή φυσιογνωμία, κάτι μεταξύ Λέοντος Τρότσκι και Ανδρέου Εμπειρίκου, εκεί στον «Καφενέ του Σωτήρη»).
Η επιστολή αυτή –ένατη από καταβολής της προσωπικής μας μονόδρομης αλληλογραφίας- βρίθει ερωτημάτων αρχής προς την συμβασιλεύουσα και τις αρχές της (είναι οι ίδιες οι αρχές που αρχικά κανονίζουν τα τέλη, στα τέλη του μήνα, τελικά).
Κατ’ αρχήν, σε ποιαν ακριβώς είναι αφιερωμένη η οδός Αλεξίας στην Πολίχνη; Δεύτερο, με ποιο σκεπτικό προέκυψαν οδοί αφιερωμένες σε δαιμονικές μορφές της μυθολογίας, όπως Γοργούς, Μέδουσας, Τυφώνος κλπ.; Γιατί υπάρχει οδός Αγροτικού Αστέρα και δεν υπάρχει οδός ΠΑΟΚ, Κεραυνού Ωραιοκάστρου ή Π.Ο.Ξ.; Τέλος, υπάρχει μόνο μια οδός Φρειδερίκης και καμία βασιλέως Παύλου, τη στιγμή που υπάρχουν οδοί για όλους τους άλλους βασιλείς! Πότε θα τις εξισώσουμε με τον Παύλο και θα τελειώνουμε μ’ αυτές;
Οι ερωτήσεις δεν είναι φιλολογικές και θα θέλαμε –όχι μόνο εγώ- μιαν απάντηση, την οποία δε νομίζω πως κανείς θα μας δώσει. Εμείς συνεχίζουμε: Δεκαετίες απάτης στις ονομασίες. Μια επίπεδη πλατεία ν’ αποκαλείται Επταλόφου. Γιατί έχουμε μόνο οδό Ικτίνου κι όχι και Καλλικράτη; Μερικοί αρχαίοι θεοί έχουν οδό, άλλοι όχι. Οδός Ήρας ή Εστίας δεν υπάρχει. Γιατί τέτοιος ρατσισμός; Ψάχνοντας στα κιτάπια μας (μπακάληδες γαρ, γ… τα super market) βρήκαμε κι άλλα ενδιαφέροντα: Ούτε μία οδός Παναγίας, ενώ υπάρχουν οδοί Σουμελά, Φανερωμένης, Χαλκέων. Ούτε μία οδός αφιερωμένη σε άλλο απόστολο εκτός του Παύλου! Why χριστιανοί; (μιλώ ως ορθόδοξος αλλά στη γλώσσα των διαμαρτυρομένων). Ούτε μία οδός αγίου Θωμά, Τρύφωνος, Χριστοφόρου, Ευσταθίου και πολλών άλλων αγίων. Κατάφωρος ρατσισμός αγαπητοί! Επιλεκτικές ονοματοδοσίες και θ’ αρχίσω να φαντάζομαι ότι όλοι οι ευνοημένοι ήταν «ημέτεροι»…
Έχουμε όμως κι ωραίες οδούς και με την παράθεσή τους θα κλείσουμε: Ανθοκήπων σε Ευκαρπία, Εύοσμο και Πολίχνη. Αμαζόνων στην Καλαμαριά κι Αμυγδαλαιών στο Πανόραμα. Ανεμώνης σε Καλαμαριά, Ωραιόκαστρο και Πυλαία. Γαζίας στο Ωραιόκαστρο και Γιασεμιών στην Πυλαία. Μυρτιάς στο Πανόραμα, Ορτανσίας στη Θεσσαλονίκη, Πανσέδων στο Ωραιόκαστρο και Πασχαλιάς στην Πυλαία. Σιγής στον Άγιο Παύλο, Υακίνθου στη Θεσσαλονίκη, Χρυσανθέμων σε Πυλαία, Ωραιόκαστρο και Θεσσαλονίκη. Οι περισσότερες στα εξώτερα της πόλης, μακριά από το πυρ το εξώτερον του εσώτερου πολεοδομικού συγκροτήματος…
Φαντάζεστε οδό Ανεμώνης ή οδό Σιγής στο κέντρο; Χα, χα, παλιόπαιδα, να ‘στε καλά!…
* οι οκτώ πρώτες επιστολές είχαν δημοσιευτεί στον «Εξώστη» με λατινική αρίθμηση