Επτά στους δέκα Έλληνες αύξησαν τον χρόνο που αφιερώνουν στα social media από την έναρξη των lockdown από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι σήμερα, όπως καταγράφει πανελλήνια έρευνα της “Focus Bari” που εντοπίζει στο 92% τη διείσδυση του διαδικτύου μεταξύ πολιτών 16-74 χρόνων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τρεις στους τέσσερις Έλληνες έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ στο Facebook, ενώ ακολουθούν τα Youtube και Instagram στο 62% και 55% αντίστοιχα.
Δύο στους τρεις Έλληνες αγαπούν τα social media γιατί τους κρατούν σε επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο», ενώ δύο στους πέντε τα χρησιμοποιούν για να προβάλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες τους.
Τρεις στους πέντε παραδέχονται ότι αφιερώνουν στα social media περισσότερο χρόνο από όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπι, άθλημα κλπ., ενώ δύο στους πέντε κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα social media αλλά δεν το καταφέρνουν.
Ένας στους τρεις ομολογεί ότι συχνά τα social media τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά, καθώς κάποιες αναρτήσεις (posts) φίλων τους κάνουν να αισθάνονται κατάθλιψη και ειδικά τα posts με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη.